Commit f26233a3 by Patryk Czarnik

Klasy v0 - pusta klasa

parent 4600ff0e
package p11_klasy.podstawy;
public class Osoba {
}
package p11_klasy.podstawy;
public class Przyklad0 {
public static void main(String[] args) {
// Dzięki temu, że istnieje klasa Osoba, możemy zadeklarować zmienną typu Osoba.
Osoba o;
// ale uwaga - w Javie sama deklaracja zmiennej nie tworzy obiektu
// System.out.println(o); - błąd kompilacji - niezainicjowana zmienna
// można też utworzyć nowy obiekt klasy Osoba i wpisać go do zmiennej
o = new Osoba();
System.out.println(o);
// Najczęściej w jednej linii deklaruje się zmienną i wpisuje nowy obiekt:
Osoba p = new Osoba();
System.out.println(p);
// Każdy obiekt w języku Java (nawet zupełnie pustej klasy)
// posiada pewne metody, które można uruchomić.
// toString - zwraca tekstową postać obiektu
String s = o.toString();
System.out.println(s);
// getClass - zwraca "obiekt klasy" z informacjami nt klasy, do której należy obiekt
System.out.println(o.getClass());
Class<?> klasa = o.getClass();
System.out.println("pakiet: " + klasa.getPackageName() + ", klasa " + klasa.getSimpleName());
// equals i hashCode związane z porównywaniem obiektów
System.out.println("hasz o : " + o.hashCode());
System.out.println("hasz p : " + p.hashCode());
if(o.equals(p)) {
System.out.println("obiekty równe");
} else {
System.out.println("obiekty nierówne");
}
// metody wait (z kilku wersjach) i notify - służą do synchronizacji wątków w aplikacjach wielowątkowych
// toString, equals, hashCode często są nadpisywane przez autorów klas.
}
}
package p11_klasy.podstawy_v0;
public class Osoba {
}
package p11_klasy.podstawy_v0;
public class Przyklad0 {
public static void main(String[] args) {
// Dzięki temu, że istnieje klasa Osoba, możemy zadeklarować zmienną typu Osoba.
Osoba o;
// ale uwaga - w Javie sama deklaracja zmiennej nie tworzy obiektu
// System.out.println(o); - błąd kompilacji - niezainicjowana zmienna
// można też utworzyć nowy obiekt klasy Osoba i wpisać go do zmiennej
o = new Osoba();
System.out.println(o);
// Najczęściej w jednej linii deklaruje się zmienną i wpisuje nowy obiekt:
Osoba p = new Osoba();
System.out.println(p);
// Każdy obiekt w języku Java (nawet zupełnie pustej klasy)
// posiada pewne metody, które można uruchomić.
// toString - zwraca tekstową postać obiektu
String s = o.toString();
System.out.println(s);
// getClass - zwraca "obiekt klasy" z informacjami nt klasy, do której należy obiekt
System.out.println(o.getClass());
Class<?> klasa = o.getClass();
System.out.println("pakiet: " + klasa.getPackageName() + ", klasa " + klasa.getSimpleName());
// equals i hashCode związane z porównywaniem obiektów
System.out.println("hasz o : " + o.hashCode());
System.out.println("hasz p : " + p.hashCode());
if(o.equals(p)) {
System.out.println("obiekty równe");
} else {
System.out.println("obiekty nierówne");
}
// metody wait (z kilku wersjach) i notify - służą do synchronizacji wątków w aplikacjach wielowątkowych
// toString, equals, hashCode często są nadpisywane przez autorów klas.
}
}
Markdown is supported
0% or
You are about to add 0 people to the discussion. Proceed with caution.
Finish editing this message first!
Please register or to comment