// Jeśli klasa zawiera metodę main, to może pełnić rolę programu - można ją uruchamiać (poleceniem java w wierszu poleceń lub z poziomu środowiska deweloperskiego).
publicclassProgram{
publicstaticvoidmain(String[]args){
// Deklaracja zmiennej typu obiektowego. Uwaga - sam taki zapis nie tworzy obiektu (inaczej niż w C++).
Osobaa;
// System.out.println(a);
// Utworzenie obiektu i wpisanie "referencji do obiektu" do zmiennej:
a=newOsoba();
// W nowoutworzonym obiekcie, o ile konstruktor i inicjalizacje w klasie nie wpiszą czegoś innego,
// pola są inicjowane na wartości 0, false, null w zależności od typu:
System.out.println(a);
System.out.println("Początkowe wartości pól: "+a.imie+" "+a.nazwisko+" "+a.wiek);
// Na polach obiektu (o ile poziom widoczności pozwala) można wykonywać operacje jak na innych zmiennych.
a.imie="Ala";
a.nazwisko="Kowalska";
a.wiek=30;
System.out.println("a wartości pól: "+a.imie+" "+a.nazwisko+" "+a.wiek);
// Najczęściej deklaracja zmiennej i utworenie obiektu są zapisane razem:
Osobab=newOsoba("Jan","Kowalski",30);
System.out.println(b);
System.out.println("b wartości pól: "+b.imie+" "+b.nazwisko+" "+b.wiek);