Możecie sklonować repozytorium dowolnym narzędziem do Git lub pobrać wersję bieżącą używając przycisku chmurki.
Edytor Android Studio, stworzony na bazie IntelliJ IDEA, jest produktem firmy JetBrains
Język Kotlin opracowałą firma JetBrains
W poszczególnych projektach są pliki README ich dotyczące.
- niski poziom, blisko sprzętu i jądra systemu - język C, asembler - ponieważ Android używa jądra Linuxa jako podstawy działania
- aplikacje natywne w sensie programistycznym - język C++
te aplikacje cechują się wysoką wydajnością, np multimedia, gry itp zastosowania
- aplikacje natywne z potocznym znaczeniu tego słowa / tworzone sposobem dedykowanym dla danej platformy - na Androida są to aplikacje pisane z językach Kotlin lub Java i pakowane do formatu .apk
- tworzenie aplikacji multiplatformowych w narzędziach takich jak Flutter, Xamarin, React Native
## Notatki ogólne
Kilka pojęć
Właścicielem Androida jest [Google](https://en.wikipedia.org/wiki/Google).
Edytor Android Studio, stworzony na bazie IntelliJ IDEA, jest produktem firmy [JetBrains](https://en.wikipedia.org/wiki/JetBrains).
Język Kotlin też opracowała firma JetBrains.
### Możliwości tworzenia aplikacji na Android:
- Niski poziom, blisko sprzętu i jądra systemu - język C, asembler - ponieważ Android używa jądra Linuxa jako podstawy działania
- Aplikacje natywne w sensie programistycznym - język C++.
Te aplikacje cechują się wysoką wydajnością, zastosowania to np. multimedia, gry.
- Aplikacje natywne z potocznym znaczeniu tego słowa / tworzone sposobem dedykowanym dla danej platformy - na Androida są to aplikacje pisane z językach Kotlin lub Java i pakowane do formatu `.apk`
- Tworzenie aplikacji multiplatformowych w narzędziach takich jak Flutter, Xamarin, React Native
### Kilka pojęć
- Android - system operacyjny jako całość
- Android SDK - zestaw narzędzi potrzebnych do tworzenia aplikacji mobilnych (u nas jest to instalowane w ramach AS)
- API - klasy, funkcje itd , które są dostępne dla programisty w danej wersji
\ No newline at end of file
- Android SDK - zestaw narzędzi potrzebnych do tworzenia aplikacji mobilnych (u nas jest to instalowane i używane „pod spodem” w ramach AndroidStudio)
- API - klasy, funkcje itd., które są dostępne dla programisty w danej wersji. Od „wersji API” zależy, jakie funkcjonalności są dostępne i jak się z nich korzysta.