Skip to content
Projects
Groups
Snippets
Help
This project
Loading...
Sign in / Register
Toggle navigation
2
20231104-KursPodstawowyALX
Overview
Overview
Details
Activity
Cycle Analytics
Repository
Repository
Files
Commits
Branches
Tags
Contributors
Graph
Compare
Charts
Issues
0
Issues
0
List
Board
Labels
Milestones
Merge Requests
0
Merge Requests
0
CI / CD
CI / CD
Pipelines
Jobs
Schedules
Charts
Wiki
Wiki
Snippets
Snippets
Members
Members
Collapse sidebar
Close sidebar
Activity
Graph
Charts
Create a new issue
Jobs
Commits
Issue Boards
Open sidebar
Patryk Czarnik
20231104-KursPodstawowyALX
Commits
b9bf9fa4
Commit
b9bf9fa4
authored
Nov 05, 2023
by
Patryk Czarnik
Browse files
Options
Browse Files
Download
Email Patches
Plain Diff
dodatkowe przykłady pod koniec dnia
parent
04563ce6
Show whitespace changes
Inline
Side-by-side
Showing
2 changed files
with
95 additions
and
0 deletions
+95
-0
RodzajeOkien.java
src/main/java/p03_interakcja/okna/RodzajeOkien.java
+12
-0
OperatoryLogiczne.java
src/main/java/p04_if/OperatoryLogiczne.java
+83
-0
No files found.
src/main/java/p03_interakcja/okna/RodzajeOkien.java
View file @
b9bf9fa4
...
...
@@ -13,6 +13,15 @@ public class RodzajeOkien {
String
cos
=
JOptionPane
.
showInputDialog
(
"To jest inputDialog.\nNapisz coś:"
);
String
data
=
JOptionPane
.
showInputDialog
(
"To jest inputDialog z początkową wartością."
,
LocalDateTime
.
now
());
// Rozbudowana wersja showInputDialog pozwala wybrać wartość z rozwijanej listy
// Należy przekazać tablicę wartości do wyboru
String
[]
opcje
=
{
"wiosna"
,
"lato"
,
"jesień"
,
"zima"
};
String
poraRoku
=
(
String
)
JOptionPane
.
showInputDialog
(
null
,
"Którą porę roku lubisz najbardziej?"
,
"Pytanie"
,
JOptionPane
.
QUESTION_MESSAGE
,
null
,
opcje
,
"jesień"
);
int
pora2
=
JOptionPane
.
showOptionDialog
(
null
,
"A której pory nie lubisz?"
,
"Pytanie 2"
,
0
,
JOptionPane
.
QUESTION_MESSAGE
,
null
,
opcje
,
"zima"
);
// dostajemy numer wybranej opcji, od 0
int
wybor
=
JOptionPane
.
showConfirmDialog
(
null
,
"Czy chcesz "
+
cos
+
" o godzinie "
+
data
+
"?"
);
switch
(
wybor
)
{
...
...
@@ -22,6 +31,9 @@ public class RodzajeOkien {
JOptionPane
.
showMessageDialog
(
null
,
"NO"
);
case
JOptionPane
.
CANCEL_OPTION
->
JOptionPane
.
showMessageDialog
(
null
,
"Cancel"
);
default
->
JOptionPane
.
showMessageDialog
(
null
,
"Inna wartość: "
+
wybor
);
// zamknięcie okna daje wynik -1 czyli CLOSED_OPTION
}
}
...
...
src/main/java/p04_if/OperatoryLogiczne.java
0 → 100644
View file @
b9bf9fa4
package
p04_if
;
import
java.util.Random
;
public
class
OperatoryLogiczne
{
public
static
void
main
(
String
[]
args
)
{
Random
random
=
new
Random
();
int
x
=
random
.
nextInt
(
20
);
int
y
=
random
.
nextInt
(
20
);
System
.
out
.
println
(
"x = "
+
x
+
" , y = "
+
y
);
// operatory porównania
System
.
out
.
println
(
"Operatory porównania. Wypisuję stwierdzenia, które są prawdą..."
);
if
(
x
==
y
)
{
System
.
out
.
println
(
"x == y"
);
}
if
(
x
!=
y
)
{
System
.
out
.
println
(
"x != y"
);
}
if
(
x
<
y
)
{
System
.
out
.
println
(
"x < y"
);
}
if
(
x
<=
y
)
{
System
.
out
.
println
(
"x <= y"
);
}
if
(
x
>
y
)
{
System
.
out
.
println
(
"x > y"
);
}
if
(
x
>=
y
)
{
System
.
out
.
println
(
"x >= y"
);
}
System
.
out
.
println
();
// Powyższe porównania działają dla typów prostych liczbowych (np. int, double).
// Porównywanie obiektów odbywa się w inny sposób.
// W Javie napis (String) jest obiektem.
String
napis1
=
"ala ma kota"
;
String
napis2
=
"Ala Ma Kota"
.
toLowerCase
();
System
.
out
.
println
(
napis1
);
System
.
out
.
println
(
napis2
);
// napisy zawierają ten sam tekst, ale zostały uzyskane w inny sposób.
if
(
napis1
==
napis2
)
{
System
.
out
.
println
(
"== powiedziało że napisy są równe"
);
}
else
{
System
.
out
.
println
(
"== powiedziało że napisy NIE są równe"
);
}
// Okazuje się, że operatory == i != stosowane do obiektów sprawdzają
// czy to jest TEN SAM OBIEKT W PAMIĘCI, czy obie wartości znajdują się POD TYM SAMYM ADRESEM.
// W praktyce napisy (oraz inne obiekty) powinno się porównywać za pomocą metody equals:
if
(
napis1
.
equals
(
napis2
))
{
System
.
out
.
println
(
"equals powiedziało że napisy są równe"
);
}
else
{
System
.
out
.
println
(
"equals powiedziało że napisy NIE są równe"
);
}
// .equalsIgnoreCase nie bierze pod uwagę wielkości liter
System
.
out
.
println
();
// Inaczej niż w C, w Javie jako warunek do if-a nie może być przekazana liczba
// if(x) {
// System.out.println("x nie jest zerem");
// }
// Podobnie nie można przekazać napisu, listy itp. (co praktykuje się np. w Pythonie)
// Do if może być przezana tylko wartość typu boolean.
// Może być to zmienna lub wynik funkcji.
// boolean wynikPorownania = true;
boolean
wynikPorownania
=
x
>
y
;
if
(
wynikPorownania
)
{
System
.
out
.
println
(
"prawda"
);
}
else
{
System
.
out
.
println
(
"nieprawda"
);
}
if
(
napis1
.
isEmpty
())
{
System
.
out
.
println
(
"napis jest pusty"
);
}
else
{
System
.
out
.
println
(
"napis jest niepusty, bo ma treść "
+
napis1
);
}
}
}
Write
Preview
Markdown
is supported
0%
Try again
or
attach a new file
Attach a file
Cancel
You are about to add
0
people
to the discussion. Proceed with caution.
Finish editing this message first!
Cancel
Please
register
or
sign in
to comment